PORTFOLIO
Asolvi
I 2018 ble Evatic, Tesseract og Winserv til Asolvi!
En spennede prosess i samarbeid med Implement Consulting Group. over ett halvt år til lansering i London i januar 2018. Asolvi er ledende innenfor Service Management og har store vekst ambisjoner. De hadde derfor behov for en helt ny identitet.
​
VIEW
Netledger bytter navn til VIEW!
Etter at Curious hadde gjort en strategisk prosess på navnebytte ble jeg kontaktet for utvikling av ny profil. VIEW består av flere selskaper i gruppen og de trengte et system for samkjøring men og for de individuelle selskapene.
Telia Sonera
I samarbeid med Implement Consulting Group utviklet vi et visuelt konsept forankret i intern strategi. Resultatet ble utsmykning av lokalene i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger.
Gjennom flere faser ble konseptet presentert i lokalene. Første fase som teaser, andre fase ved bruk av ansattebilder og i siste fase leverte vi tapeter, puffer og bilder på veggene.
Oslo Tennisarena
Oslo Tennisarena ble pusset opp med nye salgulv, garderober og resepsjonsområde. I den forbindelse utviklet Designstory en ny visuell profil.
Det ble levert profilmanual, brosjyre, skilting, plakater, webføringer mm.
Interiør er gjort av Scenario.
Petroleum GeoService
Freelanceoppdrag hos Colours AS
PGS flyttet inn i nye lokaler på Lysaker i 2013. Colours AS har utviklet ny profil og Designstory ble leid inn for å utvikle konsept og designføringer for skiltsystemet.
Røntgenbilder av fossiler og planter, samt lag på lag tankegang ble føringer for skiltingen.
I kundeområdet i første etasje ble dinosaur det gjennomgående tema.
Theatercafeen
Etablert på 1920-tallet er dette Oslos storstue for kultur og næringsliv. Det var på tide med en fornyelse av logoen, og inspirasjon ble hentet fra stilepoken Art Deco. Logoen er implementert på trykksaker, sjokolade, menyer og markiser.
I tillegg har Sissel levert 2 installasjoner til restauranten og stilt ut 8 bilder der.
Hotel Continental
I tillegg til brosjyremateriell og nytt hovedskilt ute, har Sissel hovedsaklig levert grafikk og kunstfoto til utsmykning av de nyrenoverte hotelrommene og korridorene.
Ground Floor Health
Natural Healthcare for the Whole Family
Det er hyggelig når noen du har studert med i Sveits refererer et helsekontor i Seattle til å jobbe med en designer i Norge fordi "hun er best på logo!" Gjennom scype og mail ble alt fra analyseprosess, konsept og visuell profil gjennomført med Ground Floor Health i Seattle.
Opera Software
Leading Opera er et nytt lederprogram utviklet i samarbeid med Implement Consulting Group for Opera Software. Årets lederkonferanse har fått samme språk, men med elementer fra destinasjonen og egen farge. Designet er forankret i visjonen til Opera: Leading an open connected world.
Illustrasjonene av personer er laget av Breno Bittencourt.
IT Consult
ITC hadde behov for ny profil og nettside. Gjennom en øvelse på innholdsstruktur web, ble målgrupper og ønsket etterlatt inntrykk definert.
Som en del av profilen ble det tatt nye fotografier som understøttet profilens fargepalett.
Allister Kindingstad
Allister hadde behov for en tydeligere logo og nettside for Opera for Dummies. I forestillingen gir han gir et skråblikk på operakunsten med fremførelse av de flotteste arier, deltagelse fra salen og en god dose humor.
Etter å ha opplevd forestillingen et par ganger og gått gjennom visjon og strategi, falt valget på å lage en mer musikalsk logo med snert. Det var viktig å lage en nettside som enkelt kan endres og som er tydelig i kommunikasjon.
Nettsiden er oppe i løpet av april 2015.
Anne Kristine Kavli
Veileder og prosessdriver
Anne Kristine jobber som veileder og prosessdriver for bedrifter som har behov for veksttjenester. Det kan være foredrag, kurs, rådgiving mm.
Det var viktig å få frem hennes raushet og varme personlighet i profilen. Vi valgte å skille helt ut hennes dola- og yoga virksomhet fra nettsiden, og bruke andre kanaler til disse.
Nettsiden er oppe i løpet av mai 2015.
Marine Harvest
Oppdrag via Implement Consulting Group
Marine Harvest har hatt stor suksess med implementering av visjon og verdier med konsulentbistand fra Implement Consulting Group. Designstory har stått for den visuelle implementeringen på bordduker, brosjyre og rollups.
Danske Bank
Oppdrag via Implement Consulting Group
Gjennom oppdrag via Implement Consulting Group har Designstory vært involvert i et par interne prosesser hos Danske Bank.
Design av diverse verktøy til arbeidsmøter.
Curious
Fra 2011-2012 arbeidet Sissel hos Curious som identitetsutvikler. Den første oppgaven var å lage ny profil til Curious.
Den ble implementert i ALLE kanaler!
TIDLIGERE DESIGNOPPDRAG
Utført av Sissel Hovden som senior designer i Uniform Strategisk design og designer hos Creuna.
PROFILER
Project credits:
Ekebergrestauranten (Uniform): Designteam: Sissel Hovden, Nina S. Jernberg. Projectmanager: Anja Trøften. Consultant:Jan-Otto Jacobsen. Interiordesign: Radius Design.
Tjuvholmen (Uniform): Head designer: Sissel Hovden. Designer: Kjell Renskaug. Projectmanager: Anja Trøften. Consultant: Jan-Otto Jacobsen.
Restauranthuset Operaen, Argent and Sanguine restaurant (Uniform): Designteam: Sissel Hovden, Nina S. Jernberg. Projectmanager: Anja Trøften. Consultant: Jan-Otto Jacobsen.
Estatia Resort (Uniform): Design: Sissel Hovden. Projectmanager: Anja Trøften/Pia Lind. Consultant: Jan-Otto Jacobsen
Sosial- og helsedirektoratet /Norwegian Health Directorate (Creuna): Designteam: Sissel Hovden, Bodil Egge, Regine Behrens. Consultant: Brita Bergsnov-Hansen
Krf (Uniform): Designteam: Sissel Hovden, Stein-Olav Pettersen. Consultant: Jon-Frede Engdahl
Ringerikspotet (Uniform): Designteam: Sissel Hovden, Kjerstin Keller. Consultant and projectmanager: Jan-Otto Jacobsen.
TV2 - Hasnaoui (Uniform): Designteam and projectmanagement: Stein-Olav Pettersen, Kjell Renskau, Sissel Hovden.
Affecto - Business Intelligence Report (Curious): Design: Sissel Hovden. Consultant: Bård Brænde
Delante Health (Uniform): Design: Sissel Hovden. Consultant: Jon-Frede Engdahl
Stockfish (Uniform): Design: Sissel Hovden. Consultant: Jon-Frede Engdahl
AHO, Arkitektur og designhøgskolen i Oslo (BMR og Uniform): First phase identity was executed at BMR with Anne Melbye, mentor and Sissel Hovden, designer. Adjustments done at Uniform, Sissel Hovden.
Mat i 3 akter, Nationaltheatret (Uniform, Sirene Forlag): Design: Sissel Hovden. Prosjectmanager: Anja Trøften (Uniform) and Jørn Knutsen (Nationaltheatret). Consultant: Jon-Frede Engdahl.
Frelse, Salvation Army (Uniform, Press Forlag): Design and projectmanagement: Sissel Hovden. Consultant: Jon-Frede Engdahl
Hodet over vann, Hummer publishing (Uniform): Design/ad: Sissel Hovden. Illustration: Monica Egeli. Consultant and projectmanager: Stefan Docksjö (Hummer publishing)
I godt selskap, Ekebergrestauranten (Uniform): Design: Sissel Hovden. Projectmanager: Anja Trøften. Consultant: Jan-Otto Jacobsen.
Aschehoug books (Uniform): Design og projectmanagement: Sissel Hovden
Delante Health (Uniform): Design: Sissel Hovden. Consultant: Jon-Frede Engdahl
Marius Egge (Uniform): Designteam: Joachim von der Lippe and Sissel Hovden
Barratt Due (Uniform): Design: Sissel Hovden, Konsulent: Jan-Otto Jacobsen
DNB, Vital (Creuna): Design and projectmanagement: Sissel Hovden
EMO (Uniform): Design: Sissel Hovden. Design implementation: Deepak Chawla. Consultant: Jan-Otto Jacobsen
Breadbag, Design for Haiti (Uniform): design and concept: Sissel Hovden. Cooperation with Kolonihagen.